Meerjarenplan ICT en Onderwijsinnovatie FNWI

Het Meerjarenplan van de ICTO-FNWI presenteert de belangrijkste ontwikkelingen op het terrein van ICT-innovatie in het onderwijs bij de FNWI in de komende twee jaar en het plan van aanpak hiervoor. Het Meerjarenplan is geschreven voor het facultaire management en voor alle groepen belanghebbenden die zich inzetten voor het verbeteren van de kwaliteit en het moderniseren van het onderwijs.

Dit strategisch planmeerjarenplan_cover1 beoogt de visie van de FNWI op het terrein van ICT en onderwijsinnovatie te verwoorden, als een samenwerkingsverband van docenten, opleidingen en facultair management, verbonden met de ontwikkelingen op zowel UvA-centraal niveau als landelijk niveau. Het Meerjarenplan heeft tot doel de inspanningen op het gebied van ICT en onderwijsinnovatie aan te laten sluiten bij andere projecten en initiatieven die als doel hebben om de onderwijskwaliteit te verbeteren en het studiesucces te verhogen bij de faculteit. Het plan beschrijft de focus en de doelstellingen op het gebied van vernieuwing en verrijking van het onderwijs met ICT voor de periode 2014-2016 en heeft de ambitie om hiervoor een kader te zijn, zo mogelijk ook binnen de AFS-context. Op basis hiervan worden vervolgens bij de FNWI (AFS) diverse projecten georganiseerd en uitgevoerd.

Inhoudelijk is het plan onderverdeeld in vier thema’s, waarvan drie als pijlers worden gezien:

  1. Toetsen en toetsgestuurd leren (pijler)
  2. Afstandsonderwijs – zelfstandig leren (pijler)
  3. Learning Analytics – leerproces volgen (pijler)
  4. Onderwijslab

Download: Meerjarenplan_ICTenOnderwijsinnovatieFNWI

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s